Het café

Pretentieuze kwasten

GroeneFee (02/23/05 om 23:17:33):

De buren op heureverte.com maken zich zorgen over het feit dat newbies niet durven te posten omdat de harde kern te pretentieus zou zijn. Hebben wij daar ook last van?

Nu ja, dat is zo'n beetje wat we wilden zeggen over pretentieuze kwasten. Zijn er nog vragen?

 

Z.v.E (02/24/05 om 12:08:30):

Pretentieus? Wij?

:-X

 

radioflux (02/25/05 om 22:19:46):

Kwasten?!

Hoogstens dandies...

 

wilbert_v (02/27/05 om 16:35:50):

Ach ja... misschien hebben ze wel een beetje gelijk. Maar als je het mij vraagt hoort dat wel een beetje op een absint forum, of niet?

 

Fokov (02/27/05 om 21:21:03):

Ik (als newbie) vind dat jullie het recht hebben om pretentieus te zijn :)

 

Helfrich (02/27/05 om 22:26:20):

Fokov schreef:

Ik (als newbie) vind dat jullie het recht hebben om pretentieus te zijn :)

Ah, dankjewel. En zo erg is het allemaal niet, dunkt me - die pretenties impliceren niet dat de menselijke maat volledig zoek is.

Heb je nog wat interessante flessen ontvangen, Fokov?

 

Fokov (02/27/05 om 23:50:24):

Nog niet. Tegen het einde van de week zou ik het geld bijeengescharreld moeten hebben en dan kan de volgende bestelling plaatsvinden. Vanzelfsprekend post ik hier mijn bevindingen, en ik neem aan dat Agaue dat ook zal doen want zij bestelt via mij :)

 

GroeneFee (04/10/05 om 21:54:42):

Fokov schreef:

Nog niet. Tegen het einde van de week zou ik het geld bijeengescharreld moeten hebben en dan kan de volgende bestelling plaatsvinden. Vanzelfsprekend post ik hier mijn bevindingen, en ik neem aan dat Agaue dat ook zal doen want zij bestelt via mij :)

Wel? En?

 

Fokov (04/10/05 om 22:08:27):

Vanavond eerst nog een paper afwerken, en dan zal ik eens de Kübler proeven. Ze zijn vrijdag toegekomen - 'k heb nog wat problemen gehad met financiering etc, daarom dat het zo lang duurde.

 

Helfrich (04/27/05 om 21:04:45):

Nah?

 

Fokov (05/01/05 om 21:42:07):

De Kübler heb ik eerst geproefd met lauw water, want mijn broer had mijn fles water uit de koelkast gehaald zonder dat ik het wist.
louche: zeer mooi
aroma: niet volledig naar mijn zin
smaak: teleurstellend (maar ik verwachtte er dan ook veel van).

Een paar dagen daarna met ijskoud water (4 à 5° C), met een opmerkelijk verschil:
louche: zeer mooi
aroma: compleet anders: weg hint van ether, weg alcoholgeur, en vooral: weg teleurstelling
smaak: loste mijn verwachtingen compleet in.

Kwaliteit !
En ik heb een interessante les geleerd: de temperatuur van het water maakt een groot verschil.

Versinthe La Blanche: zeer aangenaam en een volledige aanrader, maar ze kan toch niet tippen aan de Zwitserse klasse van hierboven.

Abisinthe heb ik nog steeds niet geprobeerd, maar ik vertrouw erop dat deze (72 Amer) van dezelfde kwaliteit zal zijn als de 55.

 

Helfrich (05/12/05 om 17:08:17):

Koel water is inderdaad een vereiste.

De Kübler is zeker een van mijn favorieten, al heeft ie nog altijd een gering bijsmaakje dat me aan de naloop van een wijnstook doet denken. (Er wordt geen wijnalcohol gebruikt, dus vraag me niet hoe dat kan.)

Verder heeft de Kübler, evenals de Guy, iets raadselachtigs wat ik niet kan herleiden tot de gebruikte ingrediënten en ook niet onder woorden kan brengen. De Bugnon heeft dit niet. Die lijkt veel meer op een goed gelukte amateurstook met zorgvuldig geselecteerde ingrediënten.

Aan Versinthe La Blanche heb ik nog steeds geen hekel kunnen krijgen. Misschien omdat ik het meer ben gaan beschouwen als een geaniseerd Provençaals aperitief met o.a. wat alsem, en minder als een absint (die z.g. 30 mg/l thujon ten spijt).

De Amer van Lemercier vind ik steeds minder interessant, met z'n toch wat overheersende steranijs en z'n onzinnige infusies. Maar, toch nog een van de betere in z'n soort.

 

Het café